Sunday, January 3, 2010

malam tahun baru

malam tahun baru yg lepas adalah kali pertama aku menyanbut tahun baru dengan keluar ke klcc untuk melihat bagaimana sambutan warga kl menyambut tahun baru 2010.aku keluar ngan radzi jer, dan seperti biasa, sebelum keluar, kami akan makan dulu ...hahahha......

pukul 11.30 perjalanan ke klcc bermula. bukannya tak nak datang awal tapi aku ngan radzi keluar nak tengok bunga api jer...

sampai kt klcc lebih kurang pukul 11.52. aku ngan radzi pun bergegas dan tepat pukul 12.00...bermulalah sambutan tahun baru dengan bunga api yang memang havoc. hahahha.....ramainya orang memang tak terbilang.bukannya satu malaysia dah....dah jadi satu dunia. arab ade, negro ada, mat saleh ada...indon pun ada. tapi yg paling bising mlm tu aku rase pak hitam laa...asyik nk jerit jer keje die. sakit gak la telinga ni.

habis jer sambutan malam tu kami pun pergi la berjalan keliling taman sebelum singgah kat masjid klcc. sampai jer kat situ, aku pun pelik. ramainya orang malam ni. lepas jer solat isyak, aku pun bersembang dengan seorang abang ni. rupanya mala tu ada buat qiamullail dan solat sunat gerhana bulan yang dijangkakan berlaku malam tu.

aku agak hairan malam tu. suasana yang berlainan terjadi dalam sebuah tempat yg tak berapa jauh. malam tu aku ngan radzi berjalan kaki sampai ke bukit bintang melihat gelagat orang ramai sambil memerhatikan bulan.malam tu memang ramai polis.ada dekat 5 orang yang aku tengok kene tahan sebab gaduh.tunggu punya tunggu sampai 3.30 pagi tak nampak gak apa2 yg pelik kat bulan, kami pun amik keputusan utk balik.

itulah sedikit coretan tentang malam tahun baru aritu.

No comments: