Thursday, March 25, 2010

trilogi bagaikan puteri

alhamdulillah......
akhirnya berjaya juga aku menghabiskan pembacaan trilogi bagaikan puteri ini.
tapi agak kurang berpuas hati dengan permulaan jalan cerita hijab sang pencinta.

pd ms 23, pernggan pertama
"semenjak peristiwa pertarungan saifudin dengan hang tuah di istana melaka, dia hanya mendengar khabar sahaja bahawa saifudin terpaksa segera berangkat belayar ke aceh.ada yang membawa cerita kononnya saifudin telah terbunuh di tangan hang tuah "

dan cuba pula tengok pada bagaikan puteri, ms 498,
berlakunya kepulangan saifudin ke pangkuan keluarga setelah berakhirnya pertarungan dengan hang tuah.

jadi bagaimana pula dalam hijab sang pencinta, keluaraga saifudin boleh tertanya-tanya tentang hidup mati saifudin?

hmmm...

apa-apa pun, jalan ceritanya aku suka walaupun aku dapat mengagak bagaimana pengakhirannya.

dan kalau ditanya buku mana yg paling aku minat dalam trilogi ini, maka jawapannya ialah cinta sang ratu.

terima kasih ramlee awang murshid.

laa.....rupanya x abis lagi citer nie....
ish...ish....

semalam aku jumpa kesinambungan die waktu aku aku pegi klibf

tajuk die...cinta sufi

nanti2 laa... aku cari

xde masa skit ni.....

2 comments:

Pei Pan said...

Saya pun suka Cinta Sang Ratu. Cinta Sufi ada yang cakap ceritanya mengarut. Saya sudah beli tapi masih belum baca. Tunggu review dari adik dulu.

matt jack said...

oh....ingatkan nk tunggu saudari punya review.