Monday, March 22, 2010

keluarga...

assalamualaikum.....
pembuka bicara
bismillahhirrahmannirrahim.....
pembuka kata

21 Mac yg lepas merupakan ulangtahun kelahiran ibu yg ke 46
dah tua rupanya ibu aku ni....
tapi agak sedih sedikit kerana tidak dapat bersama dengan ahli keluarga yg lain disebabkan terpaksa menghadapi beberapa peperiksaan....

kesempatan cuti sekolah yg menyaksikan kesemua ahli keluarga berada di rumah amat membahagiakan bagi aku kerana hanya pada waktu cuti sekolah sahajalah keluarga kami akan lengkap.....

aku yang jauh di perantauan di ibu kota ini....
adik kedua dan ketiga yang bermastautin di PUO....
adik keempat yg menetap bersama nenek sebelah ayah di kawasan gombak....
adik kelima yg bersekolah asrama di perak tengah ...
adik keenam dan ketujuh yg menetap bersama nenek sebelah ibu....

ya...keluarga aku memang besar dengan 10 orang ahli...
dan faham2 sahajalah , lain anak, lain perangainya....

jadi apabila tiba waktu persekolahan yg ada di rumah hanyalah ayah, ibu dan adik bongsuku sahaja....

memang waktu cuti sekolah merupakan waktu yg amat kutunggu-tunggu.....


diharapkan dengan ulangtahun kelahiran yg ke 46 buat ibuku ini, ALLAH kan memangjangkan umurnya sehingga kalau boleh biarlah aku yg pergi dahulu daripada kedua2 ibu bapaku ini....

tak sanggup rasanya utk menaggung walaupun mati itu PASTI....

walaupun kami kurang berharta.....namun kami kaya dengan kasih sayang dan dengan bangganya aku meluahkan
AKU SAYANG KELUARGAKU

No comments: