Monday, August 17, 2009

ramadhan datang lagi

alhamdulillah.....

sedar tak sedar minggu depan dah nak puasa dah

sekejap je rasanya baru raya.....

tapi sedih sikit la puasa kali ni....

banyak orang yg aku sayang dah pergi meninggalkan dunia bertemu Sang Pencipta

aku hanya boleh sedekahkan Alfatihah buat arwah atuk aku.....pah yang.......nyang.....

betul cakap orang....

selalunya bila benda tu dah takde, baru kita akan terasa kehilangannya.......

alhamdulillah.....

harapnya puasa kali ini aku dapat bertarawih dengan penuh....

tak pernahnya dapat nk full terawih.....mesti ada jer yg mengganggu.....nasib baiklah puasa

dapat full......

selalunya kiata akan tengok bulan puasa ni akan ramai yg jadi baik......

solat berjemaah......solat sunat......bersedekah.....

itu antara hikmah bulan ramadhan.....

tp masalahnya......bila dah masuk syawal, mula balik perangai lama yang tak berapa senonoh tu....

perkara ni aku bangkitkan utk diri aku jugak

harapnya bulan ramadhan kali ini penuh berkat dan rahmat

so dengan ini aku hanya mampu menyusun sepuluh jari memohon ampun keampunan

sekiranya ada terkasar bahasa, perbuatan atau apa-apa sahaja yang menyinggung sesiapa pun....

halalkan segala makan minum.....

sesungguhnya tangan yg memberi itu lebih mulia dari tangan yg meminta.....

No comments: