Friday, August 28, 2009

lucky?

pada ari jumaat yg lepas

aku bergegas ke puduraya mencari tiket untuk balik

silap aku jugak sebenarnya, aku lupa yg ujung minggu tu cuti skolah

selepas lebih setengah jam mencari tiket,

akhirnya aku berjaya mendapat tiket tetapi bukan ke destinasi yg hendak dituju

perjalanan pada pukul 8.30 mlm....

jam menunjukkan pukul 7.00 mlm..

masih sempat mengikut perkiraan aku utk balik sekejap mengambil barang sebelum memulakan perjalanan........

maka aku pun bergegas.....

langit gelap menandakan hujan bakal turun pada bila-bila masa.....

sedang aku berhenti di persimpangan lampuisyarat di jalan ampang....

sekonyong-konyongnya hujan turun dengan begitu lebat....

aku yg kebasahan meneruskan perjalanan meredah lebat...........

setibanya di kediaman, jam menunjukkan pukul 7.40 mlm....

"masih sempat lagi aku nk balik" bisikku dalam hati....

aku meminta tolong seorang kawan menghantar ke stesen putra berdekatan menggunakan keretanya.....

jalan begitu sesak.............

dalam pukul 8.20 mlm aku tiba kestesen putra wangsa maju.....

aku meneruskan perjalanan menuju puduraya.........

setibanya di masjid jamek, jam dh pukul 8.30mlm

aku meneruskan perjalanan sambil menyerah......

tiba di pudu pada pukul 8.45mlm......

turun ke platform, hanya tinggal penumpang yg ingin ke ipoh sahaja...

aku trus menunggu.......

lebih kurang pukul 9.15mlm .........

tiba sebuah bas menujuke destinasi...

aku meminta utk turut menaiki dan alhamdulillah berjaya.....

aku tiba di rumah dalam pukul 2.00 pg

alhamdulillah, hasrat ingin bersahur bersama keluarga tercapai juga tetapi

hasrat utk semayang tarawih secara penuh telah termusnah....

No comments: