Friday, November 20, 2009

.....kita punya hidup.....

orang selalu kata apa yang kita buat salah
kurangkan sini sikit
tampung situ sikit
lebihkan sana sikit
orang selalu anggap majoriti itu betul
sebab dia banyak dan berkuasa
yang segelintir dibiar
terkontang kanting meniti
perjalanan hidup ini
orang selalu anggap
kita budak2 tak tahu apa2
persetankan semua tu
ini kita punya hidup
pandailah kita mencorak
selagi masih berada di landasan yang betul
apa yang orang nak kisah......


agak marah sikit sebenarnya hari ini kerana baru tahu ada talam dua muka di sekeliling. depan cakap lain belakang cakap lain. bila dah xleh lari.....baru lah tahu langit tinggi rendah.kadang2 aku hairan kenapa orang yg xdekene mengene ngan aku sibuk nk ambik tahu hal aku.bila aku tanya kt dia balik, tahu pulak die marah.hahahhaa.

manusia......oh manusia

3 comments:

Pei Pan said...

Biasa yang suka tikam kita dari belakang kawan biasa kita sendiri. Yang jenis talam bermuka-muka ni memang ramai. Dah lumrah manusia, pelbagai ragam.

Pei Pan said...

Saya tak hantar melalui emel tentang Memali dan Kampung Seronok, namun sudah di paparkan di blog. Bolehlah baca jika berminat.

RABUN said...

saya dah baca entry terkemudian sedara tentang face book tu... patut lah saya tak gemar dengan face book harap harap orang yang mencipta blog ni tak der agenda tersembunyi...

dan satu lagi tak mau masukan saya dalam senarai pelukis yang diminati ker, walaupon saya ni pelukis pecisan jer he he