Monday, August 4, 2008

bulan ogos....

mulai ari ni aku ingat nk sumbat je semua yg aku suka dalam sini,
kalo org xsuka lantakla sebab ni matt jack punya blog.
HAHAHAHA....

berbalik kpd tajuk atas td, bulan ogos atau bulan kemerdekaan ni membawa byk makna dalam kehidupan aku. first nya, 20 hb ni adalah ulangtahun perkahwinan ke 21 parent aku. aku plan nk buat surprise tp xde idea nk buat apa ni.2nd, 30 hb ni birthday bapak aku yg ke 50. kesian gak aku tgk, umur dah setengah abad tp masih kerja keras lg.sebagai anak, kita kene menghargai pengorbanan kedua org tua kita.kalo tak, xcium bau syurga nanti.3rd, 1 nb lepas adalah birthday ke 19 yatie. aku xtau apa2 pasal die skarang sebab last contact ngan dia pun taun 2006 xsilap aku.xkisah la janji dia bahagia sudah.4th and the last, ujung bulan ni negara kita akan menyambut kemerdekaan yg ke 51. aku harap kemakmuran yg ada kt negara kita xkan hancurdisebabkan masalah politik sekarang.

cukup pasal bulan ogos, yg aku tensen ni bila komikoo #5 nk klua ni?????
starz baru aku dh angkat dh semalam.

2 comments:

Faisal Admar said...

hmm ogos. hari kemerdekaan tak lama lagi pada 31 ogos.

teringat pula kisah-kisah sebelum merdeka. macam mana pahit perik orang-orang dahulu bergelut untuk mencapai kemerdekaan.

kita sekarang menghabiskan sisa-sisa merdeka sehinggakan ada yang dah lupa makna sebenar merdeka.

demam politik tidak surut. semakin parah saban hari. jangan sampai demam politik membawa maut kepada negara sendiri.

wallauhualam...

matt jack said...

mcm tu la jugak yg aku harapkan.
jgn la disebabkan politik, masyarakat kita yg aman ni jadi pecah belah.