Sunday, February 24, 2013

RESOLUSI 2013



Alhamdulillah………..nampaknya nyawa aku masih ada lagi untuk meneruskan hidup di tahun 2013 ini.Menyentuh tentang perkembangan diri aku, sebenarnya takde apa yang  kembang melainkan perutaku. Bile nak kurus aku pun xtahu, tapi tahun ni aku akan try. Aku tahu ,masuk tahun ni dah tiga tahun dah aku xde buat pape ngan hidup aku. Orang lain dah ke bulan, aku ntah kat mana.Mendelah aku ni, keje pun xlagi.nak jadi ape ntah. Adik aku sorang dah nak kahwin, sorang lagi nak hantar tanda dah.Akuni, jalan hidup pun xstart lagi. Memang bukan abang contoh langsung. Hahahahhaha.Tapi aku ada matlamat.Cuma xtahu bile dan di mana nk start je lagi. Jadi untuk memotivasikan diri aku, aku akan senaraikan benda-benda yang aku nak capai untuk tahun 2013 ni supaya aku boleh bangga dengan diri aku dan juga membanggakan makbapak aku. Kate org lain tu aku xkisah sangat, orang bukan tahu apa. Pandai cakap je. Yang bela aku makbapak aku maka selagi perkara yang aku buat tu tak menjejaskan mereka, aku akan keep going. Kita hidup kene jadi diri sendiri tapi jangan menyusahkan orang lain. Motto hidup aku dari dulu, ‘tak mati dek keji, tak hidup dek puji’.
Resolusiaku
·        Aku nak keje taun ni, tak kesahla keje ape pun janji halal dan gaji mencukupi
·        Aku nak beli dslr .target aku Nikon d3200 atau d5200. Jadilah aku pun baru nak belajar main kamera
·        Aku nakbeli laptop/desktop. Ye lah, dah ada kamera kena la ada laptop /pc nak buat gambar
·        Nak beli ps3/x360. Tgk la nanti nak beli yang mana satu.
·        Nak beli motor hahahahhaha. Tengoklah nanti tapi aku minat sangat dengan dinamik 120 xpun gt128. Modenas ni memang aku percaye. Kriss aku dah 14 tahun, rileks je aku ulang kl-kualekangsar waktu studi dulu
·        Beli digital compact camera. Nak tinggal k tumah, lagipun adik aku yang kecik tu suka sangat tangkap gambar
·        Nak beli smartphone satu. Yang aku minat skang galaxy tab 2 7.0” atau blackberry z10, iphone5 pun boleh jugak
·        Kahwin?? Hahaha, lambat lagi kot. Paling cepat pun 30 kut, nak kumpul
rete dulu.
·        Nak start bayar utang ptptn. Kalu boleh nak setel kurangdari 10 tahun
·        Kurus?? Boleh kut, berat paling ringan dulu 68kg tap itu time studi dulu.kalau 70 lebih pun skang dah ok kut
·        Amik lesen motobesar. B full. Nanti senang la nk bawak motobesar
·        Nak beli gitar. Aku nak belaja main gitar.
·        Nak beli basikal satu. Target aku, lerun ape ntah ngan shimano system. Rege dalam 600-700 gak. Lama dah x cycling ni.
·        Nak sihat. Xguna ada harta tapi xsihat.
·        Nak hidup ngan puas-puas. Life short.

Tengok, bukannya banyak pun yang aku nak. I’m a simple soul.Harap –harap aku boleh capai semuani ,lagipun aku ada setahun nak dapat semua ni. Harap korang boleh doakan aku yer.

No comments: